01 maart 2006

Een raketmotor en een paardenkont

Ik heb vandaag zoveel tijd doorgebracht op andere weblogs dat ik eigenlijk niet toekom aan een eigen bericht. Anderen zie ik in zo'n geval volstaan met de "links van de dag". Ik vind dat eerlijk gezegd niks. Zo maar een aantal links laten zien, zonder enig commentaar, wat zegt dat nou? Dus plaats ik niet zo maar mijn rijtje delicious van vandaag:

  • How to Not Google Your Homework
  • MarketingConsultancy.be: Bloggen onbekend bij meerderheid managers
  • Google Code: Third Party Programs Based on Google Sitemaps
  • Internet Scriptieprijs
  • Easypodcast

Omdat ik vind dat ik er dan ook iets over moet zeggen, en daar heb ik nu juist geen tijd voor.
Gelukkig kan ik nog putten uit een andere bron: de Scholenlijst mailinglist, waarvan ik me de moderator mag noemen. Daar komen dagelijks de mooiste berichten voorbij. Dus als ik tijd had zou ik aandacht schenken aan een nieuw initiatief uit die hoek, namelijk een wiki speciaal voor kinderen, maar dat houden jullie van mij tegoed. Ik zou kunnen berichten over kinderen die zich vereenzelvigen met hun helden, maar ook dat kost meer tijd (wil je het goed doen). Dus volsta ik nu maar met wat ik verder tegen kwam:

"Ik kwam net in een weblog een heel erg interessant bericht tegen waarin werd uitgelegd wat een raketmotor en een paardenkont met elkaar gemeen hebben: http://codebetter.com/blogs/sahil.malik/archive/2006/03/01/139512.aspx
Dit bericht leek heel erg plausibel, maar ik vroeg me toch af of dit wel echt waar zou zijn. Gelukkig hoefde ik hiervoor niet te googlen, en kwam een van de lezers van deze webblog met een link naar een verklaring van deze urban legend: http://www.snopes.com/history/american/gauge.htm
Ik dacht dat dit misschien wel een leuk weetje was om een keer in een van de dode uurtjes (vlak voor de vakantie b.v.) in de klas te behandelen. Dan besteed je met een leuk onderwerp aandacht aan de vakgebieden techniek, geschiedenis en mediawijsheid."
Genoeg voor vandaag...
(disclaimer: het kan zijn dat u veel later dan verwacht op deze pagina terechtkomt en dat de links niet meer werken of dat u echt niet meer snapt waar het eerste gedeelte op slaat. Kijkt u in dat geval even op deze link, als die het tenminste nog doet...)

3 opmerkingen:

  1. Wille, ik zet ook van die lijstjes van delicious op mijn blog. Die komen er trouwens vanzelf vanuit delicious. Dat doe ik voor mezelf omdat ik dan weet wat ik de laatste tijd bewaard heb, het een overzichtje in de tijd geeft wat me zoal bezig hield. Daarnaast blijkt dat ze toch wel heel populair zijn. Ze horen tot mijn meest doorgeklikte links. Ik lees ze eigenlijk ook altijd bij anderen. Dat brengt me weer op ideeen, nieuwe inzichten of mooie of minder mooie tooltjes. Een soort stumble-upon dus, maar dan anders....
    Overigens ben ik het wel met je eens dat je er een iets van moet zeggen. Ik probeer dat meestal (uhh soms) in 1 regel te doen. Anders weet je zelf later ook niet meer waarom dat nou zo interessant is.
    Maar goed, de een laat zijn foto's zien aan anderen, de ander zijn bevriende blogs en weer anderen zijn links. Hun blog, hun regels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over urban-legens gesproken: het programma mythbusters op Discovery is wat dat aan gaat ook erg leuk! Zie http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien dat Mythbusters wel een leuke introdcutie van een les kan zijn, maar ik vraag me af of veel van de experimenten die zij uitvoeren ook daadwerkelijk in de klas uit te voeren zijn..

    Alhoewel een pop van 2 hoog uit het raam gooien en met een camera opnemen natuurlijk heel erg leuk kan zijn.

    Misschien dat je dan beter aandacht zou kunnen besteden aan de stukjes die uitgewerkt staan op de volgende website waarna Margreet verwijst: http://ict-en-onderwijs.blogspot.com/2006/03/media-educatie-en-natuurkunde.html

    BeantwoordenVerwijderen