27 februari 2007

Rapportenservice

Even een korte tip tussendoor: Ik ben geabbonneerd op de rapportenservice van de Automatiseringsgids en krijg daarmee regelmatig een overzicht van de laatste publicaties, waarvan de meeste gratis (na registratie) te downloaden zijn!
Een greep uit de inhoud van deze maand:
  1. Eyetracking onderzoek zoekmachines - De Vos & Jansen - gratis
    Kopers op internet bekijken meer zoekresultaten dan online informatiezoekers, ook zijn ze meer gericht op merken. Er blijkt duidelijk een verschil in kijkgedrag tussen consumenten die het web opgaan met de intentie wat te kopen en consumenten die het web opgaan om informatie te zoeken. Lees verder...
  2. TMT Trends: Media Predictions 2007 - Deloitte – gratis
    User-generated content gaat de traditionele media steeds meer aanvullen. Het een sluit het ander echter niet uit. Zo is bijvoorbeeld online advertising goed op weg een miljardenindustrie te worden. Toch kopen 439 miljoen mensen nog steeds elke dag een krant. Lees verder...
  3. ICT Barometer februari 2007 - Ernst & Young - gratis
    Voor driekwart van de Nederlandse directeuren, managers en professionals is thuiswerken een mogelijkheid. Echter, medewerkers worden nauwelijks aangemoedigd om dat ook daadwerkelijk te doen: slechts 7 procent van de bedrijven stimuleert het personeel om thuis te gaan werken. Lees verder...
  4. Comm.unities.of.prac.tice 2.0 - Universiteit van Amsterdam - gratis
    Weblogs, wiki’s en social bookmarking hebben los van elkaar ieder hun eigen toegevoegde waarde in leersituaties. Het beste resultaat kan echter behaald worden als de drie soorten social software slim worden gecombineerd. Lees verder...
  5. IPTV Monitor - issue 3 - Accenture - gratis
    Het vertrouwen in de toekomst van IPTV blijft sterk. De meerderheid van de leidinggevenden in de IPTV-industrie is er zeker van dat IPTV binnen drie jaar veel winst gaat opleveren. Dit blijkt uit de IPTV Monitor – Issue 3 van Accenture. Lees verder...
  6. Trends and observations in a mobile and connected world - Keynote Systems - gratis
    De online consument wordt steeds kritischer. Online winkels moeten dezelfde service bieden als offline winkels, VoIP moet in kwaliteit niet onderdoen voor analoge telefonie en online reisbureaus moeten simpel en duidelijk zijn. Zo niet, dan stapt de consument direct over naar de concurrent. Lees verder...

Zoals je ziet zit daar interessant leesvoer tussen, waar ik nu helaas geen tijd voor heb want omdat het maar niet wil regenen vandaag moet ik de tuin in...

2 opmerkingen:

  1. Niet wil regenen? Hier in Zeeland is het nog niet droog geweest...en dat wordt het niet ook.

    Ik ben geneigd je niet te geloven in deze :-)

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik twijfel ook... het regent hier in het Zuiden al de hele dag pijpestelen! Dus het zou alleen bij Willem niet regenen???

    Overigens zijn de rapporten van de AG zowel per RSS te volgen als per e-mail alert (maandelijks als ik me niet vergis) :)

    BeantwoordenVerwijderen