tag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post408157137107611552..comments2024-03-03T10:57:56.447+01:00Comments on Trendmatcher tussen ICT en Onderwijs ™: Docenten nemen het voortouw!Willem Karssenberghttp://www.blogger.com/profile/10925999475847184830noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post-17697490397674470612013-10-15T09:06:38.496+02:002013-10-15T09:06:38.496+02:00Willem,
Ik zou er bij sociale media als Twitter, ...Willem, <br />Ik zou er bij sociale media als Twitter, Facebook, G+ en Pinterest vooral op wijzen dat ze bijdragen totalen verdere professionalisering van de leerkracht, eerder dan te zeggen dat ze IN de les een echte meerwaarde hebben. <br />Als resource zijn ze (voor mij dan toch) onmisbaar, maar rechtstreeks in de les gebruik ik ze ook niet. Erik Devlieshttp://tackk.com/erikdevliesnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post-88903539673143677862013-10-12T17:20:46.474+02:002013-10-12T17:20:46.474+02:00Beste naamgenoot.
Ik vind het jammer dat je zo vee...Beste naamgenoot.<br />Ik vind het jammer dat je zo veel energie en enthousiasme stekt in een workshop waarbij je niet gemotiveerde mensen moet overtuigen. Het is als lesgeven aan kinderen die door hun ouders verplicht worden na schooltijd nog extra Engels te leren. Krijg ze maar eens mee...<br />Misschien zouden de organisatoren je kunnen helpen koeien en geiten te scheiden. Wanneer je toch huiverige klanten hebt met vooroordelen, laat ze het zelf ontdekken. Misschien is een Bingo iets te hoog ingeschat en mag je blij zijn als ze zelf met één tool aan de slag willen. Facebook is mijnsinziens beter geschikt voor interactie dan Twitter, tenzij je gesproken Tweets doet. Ik geloof dat je sommigen niet over kan halen om iets anders te doen tenzij ze door best practices uitwisseling onderling van elkaar leren. Informal leren. Nu komen ze om hun vooroordeel te versterken. Dus eerst een brainwash voor je frontaal je kennis kan overdragen. Beste vriend. Dit is zo maar een idee. Ik was er niet bij dus heb je hier alleen indirecte feedback. Ga je goed. Willem uit Barcelona.<br /><br />willem koperhttp://www.backuplines.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post-69031320885584988892013-10-12T09:32:25.188+02:002013-10-12T09:32:25.188+02:00Het knelpunt zou er in kunnen zitten dat docenten ...Het knelpunt zou er in kunnen zitten dat docenten het gevoel krijgen dat 'tools' een doel op zich zijn. De vraag moet zijn: wat is het doel? Wat wil je bereiken bij leerlingen? Bijvoorbeeld betrokkenheid, flexibiliteit, samenwerking, verbinding tussen leren in de klas en daarbuiten. Als docenten die doelen herkennen, kun je de vraag stellen: en hoe zou je dat kunnen bereiken? <br />Als docenten nu geen problemen hebben om het leren van leerlingen betrokken, geïnspireerd, flexibel en in contact met hun dagelijks leven te krijgen, zullen ze de meerwaarde van jouw tips niet herkennen. Dan wordt het hard werken. Ik zou dus beginnen met de 'probleemsituatie'. Hebben ze geen problemen, no offence, maar dan valt er niets voor ze te leren en kunnen ze beter gaan kijken bij iets anders.<br />Hartger Wassinkhttps://www.blogger.com/profile/05718223626195121306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post-61787525750515472552013-10-12T08:37:49.438+02:002013-10-12T08:37:49.438+02:00Mmmm. Een nadeel van de bingokaart is schijnbaar d...Mmmm. Een nadeel van de bingokaart is schijnbaar dat aanwezigen ook geen succeservaring kunnen krijgen. Ze worden dan aangesproken op wat ze niet weten, en niet op wat ze wel weten. Verder is het volgens mij toch wel zo dat je wellicht te hoog gespannen verwachtingen hebt gewekt met de term 'bewezen'. Dat is koren op de molen van notoire tegenstanders die je ongetwijfeld ook in de zaal had zitten (de man in jouw post had vast zijn armen over elkaar). Verder ga ik ook altijd een stuk mee met de bezwaren t.o.v. van bijvoorbeeld twitter. Omdat ik vind dat men een punt heeft. Als ik naar de tweets van mijn volgers kijk, dan zit daar voor mij veel ruis tussen. En ik word moe van de hash tag #zinin. Maar ik heb er ook veel plezier en nut van. Wat ik me ook afvraag, is: was het die ene persoon die als stoorzender fungeerde (ik ga daar gemakshalve van uit), of waren het er meerderen? Je kunt best aangeven graag verder te willen gaan voor degenen die wel nieuwsgierig zijn. Wilfred Rubenshttp://www.wilfredrubens.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-312966501668703310.post-31924176399211453092013-10-11T23:01:27.264+02:002013-10-11T23:01:27.264+02:00Misschien helpt het als een enthousiast verhaal vi...Misschien helpt het als een enthousiast verhaal via storify samenstelt.... Kun je toch iets van de kracht van Twitter laten zien.<br />Overigens, wat is de meerwaarde van papier? albert lubberink blogthttps://www.blogger.com/profile/11260179387625186028noreply@blogger.com