29 december 2005

Warn your customers!

Al een tijdje volg ik Robert Scoble op zijn weblog. Robert werkt bij Microsoft als "technical evangelist".
Hij neemt bepaald geen blad voor de mond, ook niet als het gaat om zaken die bij Microsoft spelen. Zo kwam hij gisteren heel snel nadat hij ervan gehoord had met een waarschuwing: Microsoft customer warning: Bad exploit in Windows.
Hij liet de waarschuwing uitgaan nog vóórdat hij overleg had met zijn eigen mensen bij Microsoft, onder het motto: "What to do in a crisis? Warn your customers!" Hij vond dat belangrijker dan eventuele PR achtige gevolgen. Ik wou dat iedereen zich zo opstelde!
Gisteren zag ik opeens dat mijn weblog nogal misvormd was. Het bleek te komen door een plaatje van feeds4all dat niet meer werkte. Uit nader onderzoek bleek dat feeds4all eruit lag "voor onderhoud" of zoiets. Het zou aardig zijn van Fred om dat even te communiceren. Je registreert je tenslotte niet voor niets. Ik heb het plaatje en de feed van feeds4all er maar uitgegooid. Later uitvoerig de site doorgeplozen op zoek naar een afdeling onderhoudsmeldingen of zo, maar helaas niets kunnen vinden. Ik zie zelfs geen weblog!
Dan bevalt de stijl van Robert Scoble me toch beter. Hier een stukje tekst:
The security response center is listening to email sent to secure@microsoft.com — if you have a new security problem, that’s a good place to send email to. Microsoft’s security Web site is here. If you need support with one of our products, please contact support here.
Update: the Security Response Center is working on this. They have a blog, but haven’t posted about this issue yet.
Update 2: the Security Response Center has posted a security advisory on this issue.

Interessant is trouwens ook de reacties te lezen die hij kreeg na zijn waarschuwing.

Technorati Tags: ,

2 opmerkingen:

  1. Willem,

    Excuses voor het feit dat dit je is overkomen. Ook volkomen terecht dat je hier op deze manier werk van maakt.

    We (Xander en ik) zouden het heel erg op prijs stellen als je de moeite zou willen nemen om ons te laten weten WAT precies het effect was op de Look&Feel van je weblog. Wellicht kunnen we als we meer weten maatregelen treffen om dit voortaan te voorkomen.

    In principe wordt er voor bezoekers van Feeds4all een 'maintenance scherm' geserveerd tijdens periodes van onbeschikbaarheid. Gisteren was dat om tecnische redenen niet mogelijk.

    Er bestaat overigens al sinds maart van dit jaar een feeds4all weblog. Die vind je op: http://feeds4allblog.blogspot.com/

    We hopen van je te horen.

    Fred Zelders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Problemen met feeds4all opgelost!
    Goed werk van die jongens: nadat ik hen had doorgegeven wat er fout was gegaan hebben ze gelijk actie ondernomen. Het bleek dat de geleverde button geen breedte en hoogte meekreeg waardoor, als deze niet wordt weergegeven, er een venster kwam met alle ALT tekst. Ze hebben de code aangepast en ik heb de button en het script weer teruggeplaatst! Ook staat er nu op hun website een link naar hun weblog die dus wel degelijk bleek te bestaan:-)

    BeantwoordenVerwijderen