21 juni 2006

Checklist nieuwe media

Het begon ermee dat hij regelmatig gevraagd werd een presentatie te houden. Hij had de neiging om iedere keer een nieuwe te gaan maken. Dat kostte enorm veel tijd. Om die reden maakte hij vervolgens een presentatie die modulair opgebouwd was. Eentje bomvol voorbeelden die in 20 minuten, maar ook in 45 minuten afgewerkt kon worden; afhankelijk van beschikbare tijd en doelgroep. Dat werd de Checklist nieuwe media.

Ik heb het over Erwin Blom, hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO. Enige dagen geleden mocht ik een presentatie van hem bijwonen.

"Krantensites hebben podcasts, weekbladen hebben videoverslagen. Beeld, geluid en tekst gaan steeds meer door elkaar lopen. Wat is radio? Wat is televisie? Speel met die termen, speel met die begrippen en media. Ga op zoek naar nieuwe beeldtalen. Experimenteer, leer, pas aan."

Zo heeft hij in zijn checklist een aantal zaken heel mooi op een rijtje gezet. Een echte aanrader voor wie geïnteresseerd is in nieuwe media!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen