01 december 2006

Feitjes en weetjes op LIVEMSN.TV

Feitjes en weetjes over Search Engine marketing.
"Meer dan 10 miljoen Nederlanders hebben thuis internet. 80% van de Nederlandse internetters gebruikt 2 verschillende zoekmachines. Zoekmachine gebruikers kijken meestal niet verder dan de eerste resultatenpagina. Voor 33% van de zoekmachinegebruikers is een merk met een toppositie ook een topmerk. Bijna 60% van alle business-to-business aankopen gaat via internet. 50% van alle zoekopdrachten komt vanaf de werkplek in een bedrijf."
En zo gaat het nog even door in de special van LIVEMSN.TV van deze maand, met daarnaast een interview met Jeroen Boschma, co-auteur van het boek: Generatie Einstein.
In de monthly special ook nog een gesprek met vijf 12-jarigen over het gebruik van internet en de integratie in hun leven. In het onderdeel "cases" worden iedere maaand 3 reclamecampagnes besproken.
Ik weet niet welke doelgroep LIVEMSN.TV wil aanspreken, maar ik vind de presentatie heel saai. Op de site staat:
"LIVEMSN.TV is een initiatief van MSN Nederland en richt zich speciaal tot professionals op het gebied van reclame, marketing en media. Tot mensen die de wereld snel zien veranderen en graag van de ontwikkelingen op de hoogte blijven."
Om de filmpjes te kunnen bekijken moet je je aanmelden en inloggen. Waarschijnlijk is dat om een beeld te krijgen van het gebruik, want de filmpjes zelf staan onbeschermd op de server. Even in de broncode duiken is voldoende om te zien hoe je de filmpjes bijv. op je eigen weblog kunt publiceren. Als voorbeeld hieronder het filmpje over Search Engine marketing:


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen