23 juni 2007

The Academy of Discovery

Is het toeval dat ik juist deze week weer een aantal tips en links van lezers toegestuurd kreeg "leuk om over te bloggen" of heeft het te maken met het feit dat ik de afgelopen tijd weinig geplaatst heb en jullie bang zijn dat ik zonder inspiratie zit?
Wel, ik kan je zeggen dat ik materiaal heb voor wel 10 berichten, maar dat de tijd me dwingt om keuzes te maken.

Waar ik jullie in ieder geval op wil attenderen is de wiki van Ben Wilkoff "The 2007 Totally Wired Teacher".

The Academy of Discovery
Today's students are different from those of yesterday. It is not because of their shorter attention spans, their plethora of technological gadgets, or their sense of agonizing apathy. These are not what set the students apart; these are merely symptoms of the divide. The difference is in the relevance that they crave. If there has ever been a generation that required authenticity it is this one. They are cynical of everything that they fail to see value in, and rightly so. At home and with their friends they find infinite relevance. Everything can be centered around their personal interests. They connect through social networks that are focused upon finding others like them. They create their own language to communicate their truth to one another. They are constantly giving one another feedback, and they expect instant access to knowledge.

We must not teach these students the same way that we have taught others. The things that have always worked, no longer do.

Ik besteed liever m'n tijd aan het doorpluizen van deze wiki dan aan het vertalen van bovenstaande, dus hoop ik dat die tekst voldoende uitnodigt om verder te kijken!
er wordt verwezen naar de school2.0 wiki, waar je weer een verwijzing vindt naar de classroom2.0 wiki en de classroom2.0 social network.

Daarnaast heeft Ben Wilkoff dan ook nog tijd voor zijn educasts.
Terecht dus dat hij is uitgeroepen tot totally wired teacher! Die award wordt trouwens uitgereikt door Yahoo Teachers.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen