02 juni 2007

Opvoeden doe je zo

De KRO gaat zich steeds meer profileren met opvoeden.
"Opvoeden doe je zo" is de titel van de vernieuwde webportal en het recent gelanceerde themakanaal over opvoeden, waar ook opvoedprogramma's van andere publieke omroepen te zien zijn. Hiermee wil de KRO ouders en andere opvoeders inspireren, informeren en bovendien een podium bieden om ervaringen uit te wisselen. De website biedt ruimte voor opvoed nieuws, ervaringsverhalen, adviezen en analyses van deskundigen.

Op het digitale televisiekanaal zijn voor een belangrijk deel herhalingen te zien, maar de KRO koopt ook nieuwe programma's aan voor deze zender en maakt wekelijks "Opvoeden & Zo", waarin reportages en gesprekken van KRO presentator Karin de Groot met (ervarings)deskundigen te zien zijn over actuele opvoedkwesties. De onderwerpkeuze varieert van 'Hoe leer ik mijn peuter omgaan met afscheid' tot 'Hoe houd ik contact met mijn puber'. Het kanaal is te vinden via de computer, Nederland 4.nl en opvoedendoejezo.kro.nl. Mensen die zijn aangesloten bij @Home, Delta of CaiW en die over digitale televisie beschikken, kunnen het kanaal ook op tv bekijken.

Zo is deze maand bij het "Opvoeden doe je zo" themakanaal o.a. de Nationale Opvoedtest te zien, waar ouders een rapportcijfer krijgen voor hun manier van opvoeden. Soeterbeeck over jongeren en alcohol. Hoe komt het dat ouders het vaak nauwelijks als probleem zien? En "Schatjes", waarin aandacht wordt besteedt aan de 5 jarige Brian, die machtsspelletjes speelt met zijn ouders. En het wekelijkse opvoedmagazine "Opvoeden & Zo" met Karin de Groot.

Zie ook het Trendbox onderzoek dat de KRO liet uitvoeren, waaruit blijkt dat er een grote kloof is tussen de huidige generatie opvoeders en mensen, die geen kinderen hebben of wiens kinderen zelfstandig zijn. Het complete onderzoek is hier te downloaden.



Tot zover alweer een toegestuurd persbericht.
wel grappig dat "gevestigde organiaties" zoals de KRO ons als bloggers hopen te gebruiken om publiciteit te krijgen. Blijkbaar bereiken wij de groep die geen tv (meer) kijkt? Zijn er meer bloggers die dit toegestuurd hebben gekregen? Wanneer plaatsen jullie een bericht wel of juist niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten