10 september 2007

Leermogelijkheden van virtuele werelden

Gisteren startte Renée Filius (projectmanager en adviseur Hoger Onderwijs bij het IVLOS) op Frankwatching.com (nieuws & opinie over digitale trends) met een serie van 5 artikelen waarin ze aandacht besteedt aan de leermogelijkheden van virtuele werelden.

Het eerste deel met als titel: Betrapt in het Habbo Hotel was een introductie: wat zijn virtuele werelden eigenlijk?
Vandaag al kwam deel 2 uit: College volgen in Second Life. Komt onderwijs in een virtuele wereld (zoals Second Life of Habbo Hotel) nu veel vaker voor? Zullen ze het reguliere onderwijs veelvuldig aanvullen of zelfs vervangen?
In dit artikel onderscheidt Renée vier categorieën van leren in en over een virtuele wereld:
1. Leren in een virtuele wereld
2. Leren over virtuele werelden
3. Leren in een simulatieomgeving
4. Combinaties van de bovenstaande soorten

Opnieuw een uitgebreid en interessant verhaal met veel voorbeelden dat ik graag onder jullie aandacht breng!
Goed dat Frankwatching hier ruimte aan geeft. Kijk ook eens naar de andere artikelen die getagged zijn met het trefwoord onderwijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten