18 november 2007

Platform Virtuele Werelden

Vanavond kom ik toevallig terecht op het Platform Virtuele Werelden.
"De doelstelling van het Platform Virtuele Werelden is het in samenwerking met kennisinstellingen en bedrijfsleven bevorderen van kennis en kennisverspreiding (richting media, bedrijfsleven, overheid, brede publiek) over de ontwikkeling en toepassing van virtuele werelden en driedimensionale interfaces (in het bedrijfsleven en in het publieke domein) en de maatschappelijke betekenis van virtuele werelden in het algemeen."

Onder de knop bronnen worden meer voorbeelden van Virtuele Werelden genoemd dan ik ooit had kunnen opsommen:
Active Worlds Clickable Culture Coke Studios Cybertown Disney Toontown Dreamville Dubit Entropia Universe Habbo Hotel Home Mokitown Moove Muse Playdo Puzzle Pirates Second Life The Manor The Palace The Sims Online There TowerChat Traveler Virtual Ibiza Virtual Magic Kingdom Voodoo Chat VPchat VZones Whyrobbierocks Whyville Worlds.com

Verder wordt er een aantal Academische, journalistieke en overige bronnen genoemd, maar vreemd genoeg geen weblogs, waarvan ik er zelf toch minstens een paar ken die hier expliciet aandacht aan besteden!
Participanten:
ABN Amro, EPN - Platform voor de informatiesamenleving, Erasmus Universiteit Rotterdam, Gemeente Zoetermeer, ING, Philips, Technische Universiteit Delft, Universiteit Twente, Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam.

1 opmerking:

  1. Wat me opvalt is het ontbreken van Maple Story. Mijn kinderen en hun vrienden zijn er knettergek mee. (zie ook http://dpf.punt.nl/index.php?r=1&id=369655&tbl_archief=0#369655)
    En het zijn toch echt de kids die we over 3 à 4 jaar in het WO tegen gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen