Op 17 september tijdens het PICNIC festival lanceert 7scenes de Mobile Learning Academy. Dit nieuwe educatieve initiatief biedt universiteiten, hogescholen en middelbare scholen de tools om mobiele educatieve games te maken. Zo wordt leren op locatie, in de stad mogelijk.
De wereld als klaslokaal
De Mobile Learning Academy is opgezet om nieuwe manieren van leren voor de 21e eeuw te ontwikkelen. Nu studenten altijd en overal kunnen leren met behulp van een smartphone zijn er nieuwe educatieve methodes nodig die een dergelijke manier van leren mogelijk maken.
"Wij geloven dat de echte wereld de meest relevante context is om in te leren. Dus zou je haar als je klaslokaal moeten kunnen gebruiken! Daarom geven we je de richtlijnen voor het ontwerpen van mobiele games, het gereedschap om ze te maken, apps voor studenten om ze te spelen en methodes om ze in je vak te integreren," aldus Ronald Lenz, oprichter en CEO van 7scenes.
Do it yourself
De Mobile Learning Academy is de eerste die het maken van locatie-gebaseerde games toegankelijk maakt voor onderwijzers zelf. Met de GameMaker kunnen zij heel eenvoudig locaties op een digitale kaart slepen en er media, zoals video, foto's, geluid, tekst, opdrachten, beloningen en opiniepeilingen aan verbinden. Met behulp van de apps worden studenten zo een historicus, journalist, omgevingswetenschapper of stedelijk planoloog. Zij navigeren van plaats naar plaats, voeren opdrachten uit en uploaden hun eigen media. Maar studenten leren niet alleen door te spelen, juist ook door zelf games te ontwerpen!
Met wie we werken
Partners van de Mobile Learning Academy zijn het Creative Learning Lab en PICNIC. Veel universiteiten, hogescholen en middelbare scholen hebben zich al aangesloten, waaronder de Universiteit Utrecht, Webster University, Parsons The New School for Design (New York), het Hong Kong Design Institute en de Polytecnico in Milaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten