19 november 2013

Praktijkvoorbeeld: Poëzieopdracht

"Afgelopen jaar heb ik als docent Nederlands op verschillende manieren geëxperimenteerd met de inzet van sociale media in mijn lessen. Om te beginnen heb ik voor mijn klassen in havo 5 besloten groepen gemaakt. Alle leerlingen hebben zichzelf aan de groep toegevoegd. Binnen deze groep heb ik een poëzieproject opgezet. Doel van de opdracht was leerlingen op een activerende manier aan het werk te krijgen met poezie. Ze hebben een bloemlezing aangelegd met gedichten die de leerlingen aanspraken. Daarnaast mochten ze met een groepje van vier leerlingen een gedicht verfilmen of er een animatie van maken met een van de vele beschikbare online tools daarvoor. De leerlingen moesten hun filmpje vervolgens delen in de facebookgroep en elkaar van feedback voorzien. Zo heb ik een heel aantal prachtige verfilmde gedichten binnen gekregen. Echt prachtig. Zie ook het filmpje en de bijbehorende instructie."

Aangeleverd door: Henk ter Haar. Kijk ook op terhaaronderwijst.com


Tekst bij het filmpje: Poëzie in tijden van examenresultaten. Lekker puh.
Zie ook de bijbehorende instructie.

Heb jij een ervaring die je graag wilt delen? Help dan mee aan deze inspirerende verzameling van voorbeelden en dien er óók een in! Wil je meer voorbeelden bekijken? Laat je inspireren en kijk op: facebook.com/socialmediainhetmbo en op trendmatcher.nl/voorbeeldenhttp://www.trendmatcher.nl/search/label/Voorbeelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen