25 april 2015

Smartphones in de les: De stand van zaken

Nog geen drie weken geleden stelde Ashwin Brouwer een simpele vraag via Twitter:
Daarna hebben we een oproep geplaatst om een formulier in te vullen en voorbeelden uit de praktijk aan te dragen. Inmiddels hebben we 85 reacties binnen, waarbij de meeste invullers ook een concreet voorbeeld hebben aangedragen. De tussenstand publiceren we via een overzicht en ondertussen zijn we bezig om de nieuwe uitgave te vullen en vorm te geven. Dat doen we deze keer in een gedeelde GoogleDrive map. Daar kunnen we samen sleutelen aan de presentatie die later op Slideshare kan komen en waar we een PDF van kunnen maken. Alles uiteraard met werkende links en mooi vormgegeven. Zo leuk om te doen!

Als je kijkt naar het overzicht tot nu toe is het best verrassend welke tools vaak genoemd worden en welke juist niet. Zijn er bijvoorbeeld echt zo weinig leerlingen die hun smartphone gebruiken als rekenmachine? Kahoot wordt blijkbaar echt veel gebruikt en ook Socrative scoort hoog. Tot 6 mei houden we het formulier open en daarna gaan we hard aan het werk om de uitgave ruim voor de zomervakantie te kunnen laten verschijnen.

In het filmpje hieronder word je in twee minuten helemaal bijgepraat!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen