02 april 2012

Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media

Vandaag werd ik via een mailing van Slim.nl attent gemaakt op het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media, georganiseerd door FORMEDIA, SURFdiensten, Hogeschool Inholland en ScienceGuide.

Waarom u dit congres niet wilt missen
"In een tijd waarin vrijwel alle markten krimpen, is er één sector die explosief groeit: die van de sociale media. Dit heeft op verschillende terreinen een grote impact op het middelbaar en hoger (beroeps)onderwijs. Het congres biedt een platform waar zij die in de dagelijkse praktijk in toenemende mate te maken hebben met sociale media, elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen delen." aldus de wervende folder.

Reden genoeg om even de site www.ncosm.nl te bezoeken om te zien wat het programma inhoudt. Er zijn vier inspirerende keynotes (waaronder Doekle Terpstra) en 15 deelsessies verdeeld in drie separate sporen:
  • Het spoor ‘Marketing, Communicatie en Reputatiemanagement’ is bedoeld voor communicatieprofessionals die sociale media strategisch inzetten in het kader van werving, communicatie en reputatiemanagement.
  • Het spoor ‘Onderwijspraktijk’ is voor beleidsmedewerkers, opleidingsmanagers en docenten, die sociale media willen inzetten in het primaire proces.
  • Het spoor ‘Wegwijs in één dag’ is voor docenten die onervaren zijn met sociale media maar dagelijks te maken hebben met een doelgroep die er voortdurend mee bezig is.
Het congres is bedoeld voor docenten, beleidsmedewerkers, managers/bestuurders, onderzoekers en communicatieprofessionals, werkzaam bij instellingen voor middelbaar beroepsonderwijs, universiteiten en hogescholen. Het spoor ‘Wegwijs in één dag’ kost € 250 en is vooral bedoeld voor docenten. De andere sporen kosten € 395.

Ook tussen de sprekers bij de verschillende sporen zie ik (voor mij) bekende namen als Margreet van den berg, Willem van Valkenburg, Peter Sloep, Lode Broekman en Joitske Hulsebosch. Maar de beschrijvingen bij de namen die ik niet ken zijn wellicht net zo interessant:-) Al met al een congres dat inspeelt op een zeer actueel thema en daar hopelijk een goed dekkend programma tegenover zet zodat bezoekers echt naar huis gaan met het gevoel met de opgedane kennis het nodige te kunnen doen.

Wil je graag naar dit congres toe, maar hik je een beetje tegen de prijs aan? Dan heb ik een verrassing voor je! Ik mag namelijk een aantal kortingscodes weggeven! Stuur me een mailtje en je ontvangt een unieke kortingscode van me. Maar wacht niet te lang, want het aantal codes dat ik weg mag geven is niet onbeperkt.
Ik kreeg dit aangeboden omdat ik vandaag twitterde dat ik de prijs best wel hoog vond voor een eendaags event. Toen had ik het programma echter nog niet helemaal bekeken. Ik heb verder geen enkele band met de organisatie en weet zelfs nog niet of ik zelf wel mag;-)

1 opmerking:

  1. Hoi Willem,

    De organisatie houdt in elk geval zelf de social media rondom het evenement goed in de gaten. zou je natuurlijk ook wel verwachten met dit thema, maar heb het vaak genoeg anders gezien.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen